15 kwietnia 2024

W i e k

Ile masz lat Kochana koleżanka pyta

Ciekawość myślę może zwykła niewiedza

Zdradziłam przecież liczba nie jest skryta

Jednak w kompleksy wpędza.


Wiek to liczba tylko w głowie siedzi

Za bardzo się nią nie przejmuję

Znajoma o swej liczbie niewyraźnie coś cedzi

Pytana o wiek parę lat sobie odejmuje.


Wszystko zależy kto i jak na nas patrzy

Czy widzi nas młodszą czy starszą nieistotne

Na samą myśl jedna z drugą aż drży

A przecież wiek to pojęcie tak ulotne.


Nie ma potrzeby wieku ukrywać

Ważne jak się dzisiaj czuję

Szkoda czasu się męczyć i tak starać

Niepotrzebnie płeć nasza z wiekiem się biczuje.


Dla jednego brzydula dla innego cud świata

Każdy swoje ma kryterium postrzegania

Nie kłamie tylko urodzenia data

Niczego już nie musi i do udawania nie nakłania.


Na upływ czasu wpływu nie mamy

Wygląd stary czy młody co to za różnica

Bądź młoda Duchem nie patrz na zmiany

Mrzonka o młodości czyniona po próżnicy. 

4 komentarze:

  1. „Wiek nie ma znaczenia, chyba że jesteś serem” (Billie Burke)...
    Bardzo mi się podoba ta sentencja i w pełni oddaje to, co na ten temat myślę :)
    Pozdrawiam, Polonko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja miałam takie powiedzenie - że wiek to tylko liczba w głowie. Ważne, by za bardzo się wiekiem nie przejmować.
      I ja pozdrawiam Iwonko... miłego wieczoru...

      Usuń
  2. Polubiłam siebie z wiekiem. I myślę, że to najlepsze z możliwych rozwiązanie. Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsze co możemy dla siebie zrobić - lubić się na każdym etapie swojego życia. Na pewno wiele pań może to potwierdzić.
      I ja pozdrawiam bardzo serdecznie...

      Usuń