26 kwietnia 2024

Żartobliwa ballada o poranku

Ani wieczorem, a nawet rankiem wczesnym 

Wcale Go już nie widuję,

A czas ucieka, między palcami się pruje,

Ja cierpliwie wciąż Go oczekuję.


Tymczasem do Niego interesantów sznurek

Stoi pod wielkimi domu drzwiami,

Ja za Niego od nich biorę burę,

A On za ścianą flirtuje z trzpiotkami.


Po śniadaniu dzieci do szkół odprawiam,

Interesantów rozmową zabawiam,

Radio za ścianą za głośno gra,

Moje nerwy pękają w szwach.


A On, On dalej trzpiotkami zajęty,

Muzyka rozrywa świat na strzępy,

Interesanci u progu stoją

W wołaniu męża dwoją się i troją.


To nie poranek, to jakieś igrzyska,

Ś‌wiat do mnie krzyczy na różne sposoby,

Za oknem ciemnieją chmurzyska,

A mnie kompletnie odjęło mowy.


Interesanci już sobie dawno poszli

Wzburzeni na pana Męża.

Dość tego postanawiam wzniośle

I do rąk biorę postanowień oręża.


Idę, pukam do drzwi pokoju, 

A tam cisza jak zasiał makiem,

Nikogo, ani Jego ani żadnej dziewoi,

Tylko kot na fotelu zwany Cudakiem.


Ani wieczorem, ani nawet rankiem wczesnym

Gdzie podział się Mąż a nawet dzieci?

Czy to działa moja wyobraźnia bezkresna

O Rodzinie? Niech mnie ktoś wreszcie oświeci! 

4 komentarze:

  1. Trochę przerażająca wizja zaginięcia męża, a nawet dzieci :)
    Niech to będzie tylko wyobraźnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest wyobraźnia, ale w lżejszym nieco wydaniu. Poniosło mnie odrobinę i wyszedł oto taki sobie żart.
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  2. W pierwszej chwili pomyślałam, że mąż to czas, który jest ciągle zajęty. Ale to przecież nie miałoby sensu, bo czas towarzyszy nam zawsze, w każdej chwili. W codziennym zabieganiu pozdrawiam serdecznie na nowy udany tydzień🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postawiłabym raczej na wyobraźnię, która podpowiedziała Bohaterce, że ta ma rodzinę, której w rzeczywistości nie miała. Mrzonka, miraż, urojenie sobie czegoś, potrzeba. Cokolwiek kimś kieruje jest niewykonalne. W prawdziwym życiu to się zdarza, niestety.
      Pozdrawiam serdecznie i miłej majówki życzę...

      Usuń