3 lutego 2024

Spadająca gwiazda

Widziałam gwiazdę jak spada

Chciałam wymówić życzenie

Nie zdążyłam, tak szybko uleciała

Malutkie zmartwienie.


Noc taka piękna była

Niebo gwiazd milionami znaczone

Wcale się nie zdziwiłam

Gdy zawiało, siedziałam szalem otulona.


Wpatrzyłam się w horyzont daleki

Hipnotyzował aż oczy piec zaczęły

Świat taki duży a wymaga opieki

Pomyślałam, wnet odgłosy nocy usnęły.


Cisza i ten wiatru podmuch

Wszystko takie nierealne się zdało

Chwila niedaleko dźwięk jakiś ruch

Gdzieś jakieś zwierzę ujadało.


Kolejna gwiazda ruszyła z Nieba

W daleką podróż ku Ziemi

Wyrazić życzenie nastała potrzeba

Nie, przecież życia mi to nie zmieni.


Czy aby naprawdę spadająca gwiazda

Zawsze ludziom szczęście przynosi?

Co innego znaczy gdy oderwie się od gniazda

Wbrew temu, co stara legenda głosi. 


Jednak łudzić się nadzieją

Rzecz ludzka nikomu nie szkodzi

Życzmy sobie niech cuda się zadzieją

Czyż w życiu nie o to nam chodzi? 

2 komentarze:

  1. Od wieków ludzie zachwycali się niebem i ciałami niebieskimi. I na swój sposób wyobrażali sobie ich pochodzenie i znaczenie. Swoje modlitwy i pragnienia zawsze kierowali ku niebu, więc mnie nie dziwi wierzenie, że spadająca gwiazda spełnia życzenia.
    Serdecznie pozdrawiam na nowy udany tydzień. 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, trochę o tym czytałam. Wierzenia słowiańskie mają piękną historię, niektóre przetrwały przekazywane na szczęście z pokolenia na pokolenie. I mimo upływu wieków, ludzie zachowują się wciąż tak samo, mają życzenia. Niech się spełniają...
      Pozdrawiam serdecznie Droga MaB...

      Usuń