12 października 2024

M i g a w k i

Czy słyszysz tę muzykę

sączącą się cichutko zza ściany

Naszą muzykę przez całe życie

nam towarzyszącą?


Czy widzisz te znajome twarze

wracające z przeszłości

Mieszające się z twarzami

mijanych na ulicy przechodniów?


Czy czujesz zapach wspomnień

kolorowych jak kolory tęczy

Ożywających jak na zawołanie

niemal rzeczywistych?


Odwróciłam się z obawy

by tego wszystkiego nie minąć

Przez moją nieuwagę.


Zawołałam w tę przestrzeń

do mgły wspomnień

By je choć na chwilę zatrzymać.


Wyciągnęłam nieśmiało dłoń

by dotknąć i poczuć

By jeszcze raz doświadczyć.


Zatrzymałam się w pół kroku

i okazało się brutalnie

Że to tylko wiatr musnął mnie po policzku.

2 komentarze:

  1. Bardzo refleksyjne te migawki i prawdziwe. Czasami tak właśnie jest, że w jakiejś nieoczekiwanej chwili ktoś lub coś nam przypomni o spotkanych ludziach, których już nie ma, czy też sytuacjach, które dzieją się teraz, a przywracają wspomnienia z innych.
    Ja zamyśliłam się na dłużej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, zdarzyło mi się coś takiego kilka razy. Aż się zatrzymałam, czy przypadkiem coś mi się nie zdawało, że widzę lub słyszę. Niesamowite przeżycie. Dziękuję za wizytę...
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń