16 października 2024

R Ó Ż A

 Stoję i patrzę 

mocno zadziwiona

na niezwykły cud natury 

nie wiadomo skąd wzięty

Oto stoi ona 

naturalną zielenią oprawiona

Niech podziwia ją  

ten kto chętny.


Splątane krzewu ramiona 

otaczają ją gęsto 

broniąc dostępu śmiałego

niczym brama

I koronę nad nią 

uwieńczają zieloną 

to Królowa nieskalana

z koroną w niebo wystrzeloną.


Widok jest wspaniały 

robi wrażenie

Jej kolor i zapach

są takie piękne

Że niemal powodują omdlenie

zmysłów

A delikatność Jej płatków

tworzy całość doskonałą. 


Zmusza inne kwiaty 

by nisko się jej kłaniały.

10 komentarzy:

  1. Róże to najpiękniejsze i najdostojniejsze z kwiatów. Jest tyle wspaniałych gatunków, kolorów....No i niezmiennie kojarzy się z "Małym Księciem" :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Ten kwiat podoba mi się od zawsze, odkąd pamiętam. Widziałam sporo różnych jego gatunków, każdy zachwyca.
      Pozdrawiam serdecznie Dagmaro...

      Usuń
  2. Oczywiście, że lubię róże. Jest tyle ich odmian i barw...
    I doceniam ich piękno, choć dla mnie, to nie one są królowymi :) I tak było odkąd sięga moja pamięć, ale ja tak mam, że jak ukochałam piwonie, to już nie było innej, tak intensywnej, kwiatowej miłości :)
    Wiersz piękny... pozdrawiam Polonko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak Ty Pani Ogrodowo traktujesz piwonie, podobnie ja traktuję róże. Są moimi kwiatowymi pierwszymi miłościami. Ale nie jedynymi. Zwracam uwagę również na frezje i drobne gałązkowe goździki, którymi najczęściej ozdabiam swoje cztery kąty. Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  3. Róża, królowa kwiatów, zachwyca kolorami :) Piękny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny wiersz! Bardzo lubię te kwiaty, wymagają szczególnej opieki od ogrodnika. Jeśli taką mają, kwitną obficie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie własnego ogrodu nie mam, ale gdy idę do parkowego ogrodu różanego, to mogę je podziwiać bez końca. I masz rację kwitną obficie. Mówi się, że do kwiatów trzeba mieć rękę. Coś w tym jest, bo parkowe róże kwitną przepięknie.
      Pozdrawiam serdecznie Droga MaB...

      Usuń
  5. A ja nie jestem fanką róż. Ale wiersza już tak! Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz, każdy ma swoje kwiatowe preferencje. Mnie akurat przypadły do gustu róże. I dziękuję za zaproszenie. Byłam już u Ciebie i zostawiłam ślad wizyty, ale z przyjemnością wpadnę na kolejną.
      Pozdrawiam serdecznie i... do zobaczenia...

      Usuń